Skolestart

Skolegården med lekeapparater

Det har vært godt med litt fri – og litt avstand for å fordøye det som har vært, og gjøre oss klare til det som kommer. Jeg håper dere har spist mye is og fått rullet litt i gresset, til tross for litt vekslende vær.

Myndighetene har bestemt at skolene skal følge rutiner for gult smittenivå, som er det samme modus som vi avsluttet med før ferien.

Vi følger fortsatt disse reglene:

• Syke personer skal ikke være på skolen. Viktig!
  • God hygiene
  • Redusert kontakt mellom personer, slik at vi prøver å unngå fysisk kontakt mellom personer (håndhilsning og klemming), vi unngår trengsel og store samlinger, og at vi tilstreber å ha egne områder i skolegården for ulike klasser/kohorter.

Til dere som har vært utenlands:

• De som har vært i «røde» land, eller land som har blitt «røde» i den perioden dere oppholdt dere der, må holde barna i karantene i 10 dager, selv om det er skolestart. Gi beskjed til lærer.
  • Dere som har vært i "grønne" land rett før skolestart kan la barna deres komme på skolen som normalt.

Første skoledag er mandag 17. august.

• Klokken 9:00
    2. - 7. trinn begynner, og dagen varer til 13:15. Deretter tar AKS over for de elevene som skal være der. De andre går hjem.
  • Klokken 10:00
    1. trinn begynner, og dagen varer til 13:00. Deretter tar AKS over for de elevene som skal være der. De andre blir hentet eller går hjem.

Alle elevene møter opp på fotballbanen første skoledag.

Dersom noe endrer seg, så legger vi det vi vet ut på nettsiden. Følg alltid med der!

Velkommen tilbake til skolen – både store og små!