Disen Strings

Disen Strings er et foreldredrevet strykeorkester tilknyttet Disen skole. Orkesteret teller i dag ca. 50 medlemmer, og de fleste er elever ved Disen skole. Instruktørene er ansatt ved Oslo musikk- og kulturskole, og tilbyr undervisning i fiolin, bratsj og cello i øvingslokaler på skolen.

Orkesteret har som mål å skape musikkglede gjennom samspill, individuell utvikling og mestringsfølelse. Derfor er orkesterets fellesøvelser like viktige som individuell undervisning. I tillegg til å lære å spille et instrument, lærer elevene å lytte til hverandre, følge dirigentens instruksjoner og de får oppleve at man kan være kreative og få til musikk sammen. I tillegg til det musikalske er vi opptatt av det sosiale og at elevene bygger relasjoner på tvers av kjønn og aldersgrupper.

Se nettsiden for mer informasjon.