Pride i Oslo

Renbueflagget

Oslo Pride er Norges største feiring av skeiv kjærlighet og mangfold, og hele Oslo kommune deltar. I år markeres Pride med digitale og lokale markeringer, og ved å flagge med regnbueflagg over hele byen. Derfor pryder regnbueflagget også flaggstangen på Disen skole.

Nå i juni har vi satt kjønns- og identitetsmangfold på timeplanen på alle trinn. Alle elevene skal kjenne til regnbueflagget og vite hva det står for. Målet er å bidra til en skole der elever som bryter med normer for kjønn og seksualitet trygt kan være seg selv og bli inkludert.

Alle skal følge seg trygge og inkludert i Osloskolen, uavhengig av seksuell orientering og kjønnsidentitet.

Kommunens overordnede budskap er: Åpen by, åpen arbeidsplass. Alle virksomheter i kommunen oppfordres til å markere Pride lokalt.